Заклад дошкільної освіти "Оленка"
Управління освіти Маяківської сільської ради

Звіт керівника ЗДО«Оленка» Маяківської сільської об’єднаної територіальної громади перед колективом та громадськістю за 2019 – 2020 рік

Звіт про роботу керівника ЗДО «Оленка» Маяківської СОТГ за 2019 – 2020 навчальний рік.
  Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
  Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно – громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.
Забезпечення звітування:
1.    Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
2.    Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
-    Конституції України,
-    Закон України «Про освіту»,
-    Закону України «Про дошкільну освіту»,
-    «Положення про дошкільний навчальний заклад»,
-    Базового компоненту дошкільної освіти України
-    Закону України «Про охорону праці»,
-    Закону України «Про цивільну оборону»,
-    Закону України «Про дорожній рух»,
-    Закону України «Про відпустки»,
-    Закону України «Про мови»,
-    Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»,
-    Статуту дошкільного навчального закладу,
-    Правилами внутрішнього розпорядку дошкільного закладу,
-    Програми розвитку дітей дошкільного віку,
-    Річного плану дошкільного навчального закладу.
  Я, Чумаченко Юлія Сергіївна, 1985 року народження, освіта вища, дошкільна,  з 12 березня 2018 року – очолюю колектив ЗДО «Оленка».
  Комунальний ЗДО «Оленка» загального розвитку Маяківської сільської ради знаходиться за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Маяки, вул. Осетяна, № 43 а.
 Діє з 8 жовтня 2010 року, розрахований на 4 групи,  75 місць.
Режим роботи закладу «Оленка»: п’ятиденний з 7.30 до 18.00.
Мова навчання – українська.
Групи комплектуються залежно від умов роботи закладу та віковими ознаками.
В 2019 – 2020 навчальному році функціонувало 4 групи, в них перебувало 100 вихованців.
Ясельна група ( 3 рік життя) – 21 вихованець.
Молодша група ( 4 рік життя) – 26 вихованців.
Середня група ( 5 рік життя) – 23 вихованця.
Старша група ( 6 рік життя) – 30 вихованців.
Зарахування дітей до  закладу здійснюється на підставі заяв батьків, путівки УО, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.
Групові приміщення забезпечені меблями та ігровими обладнаннями, мають сучасний інтер’єр.
Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей. Для занять з дітьми створено всі умови, обладнанні приміщення:
•    Музична зала
•    Методичний кабінет
•    Медичний кабінет
•    Прогулянкові майданчики для кожної вікової групи
•    Спортивні майданчики
  Навчальний рік у закладі починається1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.
Діяльність закладу регламентується планом роботи на навчальний рік і літній оздоровчий період, що схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується керівником. Зміст навчально – виховного процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до чинних програм розвитку дітей.


Кадрове забезпечення.
Кількісний склад працівників закладу:
    Кількість одн.
за штатним розписом    Кількість фактично занятих
посад    Вакансії
Педагогічні працівники            
Завідувач    1    1    0
Методист    0,5    0,5    0
Вихователь    7,2    7,2    0
Музичний керівник    1    1    0
Керівник гуртка  анг . мови    0,5    0,5    0
Інструктор з фіз.культури    0,5    0,5    0
Медпрацівники            
Сестра медична старша    1    1    0
Обслуговуючий персонал            
Завгосп    1    1    0
Кастелянша    0,5    0,5    0
Праля    1    1    0
Помічник вихователя    4,8    4,8    0
Кухар    2    2    0
Підсобний робітник кухні    1    1    0
Двірник    1    1    0
Сторож    2    2    0
Робітник     0,5    0,5    0
Всього:    25,5    25,5    0

Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад забезпечений. ЗДО має необхідні умови для вирішення загально – освітніх, фізкультурно – оздоровчих заходів: групи оснащенні іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивально – ігрове середовище.
Управлінська діяльність у ЗДО.
  Безпосереднє керівництво ЗДО «Оленка» здійснює управління освіти Маяківської сільської ради.
Управління дошкільним закладом це цілеспрямований вплив керівника на діяльність колективу та навчально – виховний процес з метою забезпечення максимального результату в навчанні та вихованні.
В закладі створена відповідна система органів управління.
До її складу входять:
-    Батьківські комітети груп та батьківський комітет ЗДО,
-    Профспілковий комітет,
-    Педагогічна рада,
-    Загальні батьківські збори та членів трудового колективу.
Створено органи самоврядування діяльності ЗДО:
•    Комісія з охорони праці,
•    Комісія з перевірки виконання інструкції охорони життя та здоров’я дітей,
•    Комісія з надзвичайних ситуацій,
•    Комісія з розслідування нещасних випадків,
•    Комісія по оприбуткуванню матеріальних цінностей,
•    Комісія з перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності,
•    Комісія з обстеження приміщення ЗДО,
•    Група контролю за харчуванням.
  Керівництво роботою ЗДО здійснює директор Чумаченко Ю.С., яка координує роботу всіх служб наказами різного характеру. Книги кадрових наказів і наказів з основної діяльності ведуться окремо. Розробка заходів щодо виконання рішень нормативних та інших документів ведеться своєчасно. На основі аналізу навчально – виховної роботи визначаються проблемні завдання колективу, формулюються теми педагогічних рад.
1.    Інформація про виконання рішень попередньої педагогічної ради.
2.    Пріоритети державної політики в розвитку дошкільної освіти на 2019 – 2020 навчальний рік.
3.    Обговорення та схвалення плану роботи ЗДО на 2019 – 2020 навчальний рік.
4.    Вибір програми за якою буде працювати ЗДО.
5.    Затвердження форм планування освітньо – виховного процесу, розклад занять та режиму дня вікових груп.
6.    Атестація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2019 – 2020 навчальному році.
7.    Підведення підсумків роботи ЗДО за 2019 – 2020 навчальний рік.
В 2019 – 2020 навчальному році було проведено ряд перевірок, а саме:
•    Підготовка до нового навчального 2019 -2020 навчального року.
•    Ранковий прийом дітей та підготовка вихователів до робочого дня.
•    Моніторинг основних компонентів дітей дошкільного віку.
•    Процес адаптації дітей раннього та молодшого віку.
•    Перевірка ведення документації педагогічними працівниками.
•    Стан роботи з патріотичного виховання в дошкільному навчальному закладі.
•    Проведення фізкультурно – оздоровчих заходів у режимі дня.
  Моніторинг основних компонентів дітей дошкільного віку. Перевірки показали, що вихователі усіх груп з відповідальністю ставляться до підготовки та проведення занять, в своїй роботі використовують інноваційні технології, враховують потреби і можливості дітей, дотримуються вимог програми «Дитина» та Базового компоненту дошкільної світи.
Організаційна робота проходила більш оперативно у зв’язку з упровадженням взаємоконтролю,попереджувального, оперативного та порівняльного аналізу діяльності всіх ланок дитячого закладу.
  Систематично та щоденно відвідувались групи завідувачем та вихователем – методистом. Мета відвідування груп завжди відповідає завданням річного плану.
  Щомісячно директором та методистом перевіряються плани навчально – виховної роботи з дітьми. Пропозиції та висновки щодо планування обговорюються з вихователями. Вихователям ставляться індивідуальні цілі роботи на рік.
Співпраця з школою.
До школи у 2020 році випускаються – 30 вихованців.
Робота ЗДО з Маяківською ЗЗСО НВК велась відповідно до річного плану, виконання якого дотримувались як вихователі так і вчителі. Реалізація з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.
Методична робота.
  Навчально – виховний процес здійснюється у нашому ЗДО здійснюється відповідно до Базової програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». У річному плані роботи ЗДО були передбачені різні дієві форми роботи з педагогічними працівниками дане питання обговорювалося на педгодинах, під час проведення групових та індивідуальних консультацій для вихователів. Також педагоги навчального закладу значно підвищували свій професійний рівень відвідуючи протягом року методичні об’єднання, які були проведені на базі інших дошкільних закладів.
  В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, прогнозованих результатів.
  Основним акцентом у навчально – виховній роботі закладу максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти та інноваційну технологію, дітям була надана можливість розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків усіх груп.
Наше завдання  - наповнити цікавим змістом усю життєдіяльність дитини впродовж дня, тижня, року.
  Пріоритетним напрямком роботи ЗДО на 2019 – 2020 навчальний рік .
  Продовжувати роботу щодо підвищення результативності освітньо – виховного процесу та врахувати проблеми виявлені в минулому навчальному році, колектив ЗДО визначив головні завдання :
•    Продовжували формувати основи національно – патріотичного виховання дошкільників.
•    Продовжували роботу з формування комунікативно – мовленнєвої та мовної компетентності дошкільників.
•    Формували навички економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку.
Організація роботи із сім’ями                    вихованців.
  Організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом пропагування відкритості та прозорості відбувалось через загальні збори батьків у групах ЗДО, загальні батьківські збори, засідання батьківського комітету.
  Провідне місце у формуванні особистості дитини належить сім’ї. Саме в родині дитина отримує первинні навички сприйняття дійсності, привчається усвідомлюватися повноправним представником суспільства. Сім’я і ЗДО – два важливі ланки життя  дитини. І тому одним із напрямів роботи колективу нашого садочка є співпраця з родиною, активне залучення батьків до навчально – виховного процесу, як рівноправних учасників педагогічного процесу та гуманізації стосунків між членами родини та працівниками закладу. Вся робота спрямована на підвищення педагогічних знань, озброєння методами навчання і виховання дітей у сім'ї. При плануванні роботи з батьками ми враховуємо склад сім'ї , умови життя та психологічний клімат родини.
  В тісному контакті працював колектив дошкільного закладу з батьками.
  Ми віримо, що використання різних форм і методів, залучення батьків до співпраці, творчість педагогів, дипломатичність – запорука успішної взаємодії ЗДО  і родини.
Забезпечення організації харчування.
  ЗДО забезпечує збалансоване харчування дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року № 298/227 від 26.02.2012 року. У ЗДО працюють досвідченні медична сестра та кухарі.
  Харчоблок забезпечено необхідним інвентарем та обладнанням, в цьому навчальному році було закуплено та установлено духову шафу, 
стаціонарну витяжку.  Кадрове забезпечення харчоблоку наступне: два кухарі та підсобний робітник всього три працівника. Харчування в ЗДО триразове. Вартість харчування згідно наказу Маяківської сільської ради для дітей ясельної групи – 28,00 грн. за день ( 60% 16,80 грн.), молодшої, середньої, старшої  групи – 40 грн. за день( 60% 24,00 грн.) де 40 % оплачує сільська рада. Плата за харчування дітей вноситься щомісяця, не пізніше 25 числа поточного місяця. Батьки сплачують лише за дні відвідування дитиною дошкільного закладу.
Медичне обслуговування.
  Медичне обслуговування вихованців дитячого садка здійснюється старшою медичною сестрою. ЗДО має медичний кабінет. Кабінет обладнано меблями, шафою для медичних препаратів, ростоміром, умивальником. Медична сестра упродовж року проводить навчання серед працівників з питань профілактики дитячих інфекційних захворювань, профілактичних щеплень серед дітей.
  Організація роз’яснювальної роботи з дітьми та батьками профілактики захворювань.
•    Систематичне щеплення дітей.
•    Дотримання вимог санітарії.
•    Здійснення загартування вихованців.
•    Організація фізичного виховання.
•    Чітке дотримання режиму.
  Значна увага приділяється питанню валеологічного виховання та безпеки життєдіяльності вихованців. Був проведений «Тиждень безпеки дитини», що є поліпшення якості навчально – виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя. Пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків.
  Медична сестра протягом року тримала на контролі питання:
•    Дотримання санітарно – гігієнічного та протиепідемічного режиму.
•    Стан обладнання інвентарю та забезпечували контроль.
•    Дотримання розпорядку дня.
•    Денний сон дітей відповідно до їхнього віку.
•    Збалансоване, вітамінне харчування.
•    Контроль за руховою активністю дітей.
•    Дотримання впродовж дня повітряного та водного режимів.
•    Дотримання вимог до одягу та взуття при перебуванні дітей у приміщені та на майданчиках.
•    Дотримання санітарно – гігієнічних вимог на території закладу.
•    Проходження медичних оглядів працівниками ЗДО.
  Кожен працівник закладу два рази на рік проходить обов’язків медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках.
  Медична сестра забезпечує проведення санітарно – просвітницької роботи серед колективу та батьків вихованців з питань здорового способу життя, фізкультурно – оздоровчої роботи, загартування, раціонального харчування, попередження різноманітних інфекційних захворювань. Систематично аналізували причини захворюваності вихованців. Питання зміцнення та охорони здоров’я малюків заслуховувались на загальних зборах трудового колективу, виробничих нарадах, групових та загальних батьківських зборах.
Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.
  Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено навчання та перевірку знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя та здоров’я  дітей в ЗДО, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Комісією з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки та видаються приписи. Обладнання, яке не відповідає вимогам вилучається для ремонту чи списується.
  Були розроблені комплексі заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору та роботи з охорони праці у ЗДО  2019– 2020 навчальний рік. 
  Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму будується на Базовому компоненті дошкільної освіти в України та програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», яка спрямовує роботу на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.
  Щороку по завершенню «Тижня безпеки дитини» діти узагальнюють одержані знання у своїх творчих роботах ( малюнки, вірші) .
  Практично відпрацьовані заходи евакуації дітей з приміщень дошкільного закладу. Проведена гра – евакуація «Коли вогонь – друг стає ворогом». Робота по зміцненню матеріально – технічної бази.
Облаштування приміщень та території закладу:
ЗДО  «Оленка» розташований в типовій двоповерховій будівлі.
  Технічний стан будівлі та території задовільний, має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена. Ігрові майданчики, обладнання підтримується у задовільному, безпечному стані. На території закладу закладені та ухоже ні зелені зони з квітниками.
  Обладнання майданчиків підтримується у налагодженому стані, безпечне у використані. Пісок в пісочниці накривається у теплу пору року за спекотної та сухої погоди пісок поливають, що відповідає санітарним вимогам утримання території. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється викошення трави, обрізка кущів, дерев. 
  Заклад забезпечений комп’ютерною та оргтехнікою.
Широко використовується в роботі Інтернет.
В групових приміщеннях створені необхідні умови для якісної організації життєдіяльності дітей. Групи естетично оформлені, затишні, впорядковані меблями відповідно до віку дітей, відповідають гігієнічним та санітарним вимогам.
  Адміністративно – господарська діяльність здійснювалась згідно з річним планом.
 Результати роботи щодо збереження та зміцнення матеріально – технічної бази протягом 2019 – 2020 навчального року:
•    Перезаправлено 10 вогнегасників.
•    Демонтовано та установлено сходи запасного пожежного виходу.
•    Установлено гідрофор.
•    Установлено камери відео спостереження.
•    Придбана духова шафа.
•    Закуплено дезінфікуючі засоби.
•    Закуплено паперові рушники.
•    Закуплені безконтактні термометри.
•    Закуплені люки каналізаційні .
•    Проведений косметичний ремонт приміщення та майданчиків.
•    Придбано холодильник для молочної продукції.
  Проте існує ряд проблем, що потребують вирішення:
•    Заміна покрівлі .
•    Придбання нових ігрових майданчиків.
•    Побудова спортивної зали.
•    Забезпечення спортивним інвентарем.
•    Ремонт другого поверху.
•    Побудова сушарки для білизни.
•    Побудова побутівки для охорони та операторів газової котельні. 
•    Придбання пральної машини.
  Я, щиро вдячна батькам та керівництву за активну співпрацю, за розуміння та підтримку, за те,що незважаючи на теперішній час важкий, ви допомагали нам покращити умови для наших малят. Дякую вам за небайдуже ставлення до дитячих потреб за те, що не залишаєтесь осторонь вирішень проблемних питань у закладі.
  Звіт розробила завідувач ЗДО «Оленка»  -  Ю.С.Чумаченко  


 

Логін: *

Пароль: *